Saturday 27 August 2011

Alberto Aquilani selamat di pinjamkan ke AC Milan

Pemain tengah Liverpool, Alberto Aquilani telah menyiapkan diri sebagai pinjaman kepada AC Milan, Kelab dari Itali itu telah mengesahkannya.
Satu kenyataan daripada AC Milan berbunyi: "AC Milan mengumumkan ia telah memperolehi Alberto Aquilani atas pinjaman, dengan pilihan hak untuk membeli  pemain dari Liverpool."
Milan akan membuat pemindahan  kekal,  jika Aquilani melakukan sekurang-kurangnya 25 penampilan untuk mereka musim ini.

Aquilani, 27, menyertai Liverpool dari Roma pada tahun 2009, tetapi bergelut masalah tahap kecergasan (bukan cedera) sepanjang tempoh dua tahun di Merseyside, kemudian di pinjamkan kepada Juventus.

Pengurus Liverpool, Kenny Dalglish mendedahkan sebab-sebab di sebalik pemindahan itu, beliau berkata dia tidak dapat mencari dan melihat ruang untuk Aquilani dalam pasukan Liverpool.
"Ia satu langkah yang besar untuk Alberto. Dia mempunyai isteri dan anak di sana. adalah sukar untuk beliau di sini''. 

"Saya datang ke Milan untuk buat yang terbaik. Mengenai melakukan sekurang-kurangnya 25 penampilan ? Ia tidak menjadi masalah bagi saya, dan saya tidak memikirkan tentang hal itu''. kata Aquilani. 
"Saya akan melakukan segala yang mungkin bagi menyempurnakan amanah kelab." tambahnya lagi. 



Aquilani telah memenangi 17 caps untuk Itali,  dan  sebahagian daripada skuad Azzurri  Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan.

-Sayangnya Aquilani pemain yang bagus, tetapi tiada peluang bersama Liverpool-

No comments:

Post a Comment