Tuesday 3 May 2011

Sami Hyypia Bersara

Bekas kapten Liverpool, Sami Hyypia telah mengumumkan pengunduran dirinya daripada bola sepak.
Bek Finland, 37, menamatkan kerjayanya selepas dua musim di Jerman bersama Bayer Leverkusen.

Dia berkata, "Keputusan bersara berkembang secara berperingkat sepanjang musim ini, saya tak berminat lagi untuk pergi ke tempat lain dan bermain."

"Tiada penyesalan. Terima kasih kepada semua pihak yang telah membantu sepanjang kerjaya dan penghargaan besar untuk saudara saya, tanpa keluarga dan teman-teman saya tak mungkin berjaya."

Hyypia kini mahu beralih ke karier kejurulatihan. Dia menambah, "Ini akan menjadi tahun yang menarik."
"Saya harus dapatkan lesen kejurulatihan dan kemudian saya mendapatkan pengalaman Leverkusen dan melatih pasukan kebangsaan." 


No comments:

Post a Comment